Hotelrobots, digitale gastvrijheid en klantvriendelijkheid

Bij het horen van het woord “robots” zetten veel mensen vaak direct al de hakken in het zand. Dit is jammer, want vroeg of laat krijgen we hier nu eenmaal mee te maken. En met deze wetenschap in het achterhoofd, is het dan niet verstandig om de toekomst te omarmen in plaats van te veroordelen? Robotica biedt je, als ondernemer in de gastvrije reissector, ook nieuwe kansen en mogelijkheden. Hotelrobots zijn hier een goed voorbeeld van en geven je de mogelijkheid om je te onderscheiden van de concurrentie.

Wat is een hotelrobot?

Een hotelrobot is niet een één of ander lelijk ogend prototype van een robot. Integendeel, er is veel aandacht besteedt aan uiterlijk en de huidige technologie is wat dit betreft verbazend te noemen. Technisch is er dan ook veel mogelijk, waardoor hotelrobots er niet alleen vriendelijk uitzien, maar ook soepel bewegen en wel bespraakt zijn. Een hotelrobot is in feite een mechanische medewerker die niet alleen jezelf, maar ook je medewerkers ondersteunt. Zo zijn we inmiddels al zover dat een hotelrobot de hotelgasten de weg wijst, helpt bij het inchecken en welkom heet. Programmeer je hotelrobot zo dat het je bedrijf van binnen en van buiten kent. Laat de hotelrobot op deze manier functioneren als vraagbaak voor de gasten. Hotelrobots geven hotelservice een heel andere dimensie. Je kan ervoor kiezen om deze gemechaniseerde kracht aan de receptie in te zetten. Maar denk eens verder, want waarom niet gebruikmaken van hotelrobots tijdens congressen of grote bijeenkomsten die in je hotel of bedrijf worden gehouden? De mogelijkheden zijn eindeloos.

Waarom kiezen voor hotelrobots?

Kiezen voor hotelrobots heeft een aantal voordelen. Zo is een hotelrobot altijd op tijd en is altijd klantvriendelijk. Verder hebben ze geen behoefte aan pauze of vakantie en zijn 24/7 inzetbaar. En vergeet vooral niet dat je gasten hotelrobots leuk en interessant vinden en dit gegeven is zeker niet onbelangrijk. Het is namelijk een uitstekende manier om je te onderscheiden van de concurrentie. Daarnaast laat je hotelgasten en/of zakelijke klanten zien dat je een vooruitstrevend, modern en innovatief bedrijf bent. De gasten maken video’s en selfies met de hotelrobots en delen dit op de verschillende social media platformen. Laat de gasten de marketing voor je doen.

Dus of hotelrobots bedreigingen of kansen zijn? Aan jouw de keuze!